Wednesday, 7 November 2012

Dakwah Muslim kepada Kristian dalam FB / Najib Razak Club 11 (NRC11)

Maklum balas terdapat dalam FB - NRC11 - Najib Razak Club 11 - Dalam kekalutan menjawab salah tafsir Nurul Izzah, seorang Kristian bernama Nick Cold telah bertanya kepada Saudara Noor Mohamed tentang perbalahan tersebut yang mana jemaah Kristian terlibat. Ikuti maklum balas menarik ini....Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh YB Nurul Izzah...

Bermula di sini..

Ini posting FB NRCC11 - Noor Mohamed

Time line - masa sekarang - 11.04pm / Nov 7 / Rabu 2012..



Peringatan kepada Nurul Izzah serta keturunan-mereka hingga hari kiamat...Kerana mulut badan binasa...Sepatutnya Nurul Izzah berdakwah kepada golongan Kristian ini pada hari forum tersebut dan bertanya Is the Bible God's Word ? Nurul Izzah sepatutnya membaca ayat ini dari Al-Quran- Surah Maryam kepada jemaah Kristian yang menghadiri forum beliau.......

-AND THEY SAY: “(GOD) MOST, THE GRACIOUS HAS BEGOTTEN A SON!”
INDEED YE HAVE PUT FORTH A THING MOST MONSTROUS!
AT IT THE SKIES ARE READY TO BURST,
AND THE EARTH TO SPLIT ASUNDER,
AND THE MOUNTAINS TO FALL DOWN IN UTTER RUIN,
THAT THEY SHOULD INVOKE A SON FOR (GOD), THE MOST GRACIOUS.
FOR IT IS NOT CONSONANT WITH THE MAJESTY OF (GOD), THE MOST GRACIOUS,
THAT HE BEGET A SON.
(Noble Qur’an, Surah Maryam: 19: 88-92)
Like ·  ·  · 6 hours ago
  • Lily Hashim and 3 others like this.
  • Nick Cold Tuhan kita 1 je..apa masalah Kristian di Malaysia ni?????? cuba kalian terangkan...selama penubuhan negara Malaysia, adakah penganut agama Kristian di Malaysia ni mcm di negara lain??? kalau kalian percaya akan Kitab Injil...kalian takkan mengata agama yg lain..kalau kalian kuat agama, kalian takkan mengata orang lain..kalau kalian orang beriman, kalian takkan mengeluarkan PERKATAAN yg menggugatkan ketenteraman/sensitivit kaum, bangsa dan agama orng lain..SIAPA YANG MEMULAKAN SENTIMEN MACAM INI????fikir2kanlah...agama yg kita anuti di Malaysia dewasa semuanya dari negara lain..kita hanya menumpang...semua agama baik. penganut agama itu yg tidak baik...Admin pleasee...check back pos yg memperlekehkan perihal bangsa dan agama orng lain. Saya bangga jadi penganut Kristian yang mempercayai Kitab Injil..dan saya juga merasa hormat dan cinta kasih pada semua umat manusia di bumi ini yang seTUHAN dgn Kristian..contohnya penganut dari Kitab Jabur, Kitab Taurat dan Kitab Al Quran...
    2 hours ago · Like · 1



  • Noor Mohamed Ya sahabat ku Nick Cold - urusan ini adalah berkenaan sesama Muslim dimana pihak kami tidak setuju dgn Nurul Izzah yang telah salah tafsir ayat Quran dan memberi tanggapan bahawa Melayu bebas memilih agama lain untuk dianuti. Islam adalah agama Allah. Agama ini bukan milik kami. Ia milik Tuhan yang mencipta kamu dan kami. Dalam Al-Quran, ada kebebasan untuk beriman atau kufur kepada ALLAH tetapi setiap orang yang beriman dianjurkan menyeru manusia sekelian menyembah Tuhan/Allah tanpa mepersekutukan Nya dengan sembahan-sembahan lain sama-ada dlm apa bentuk sekalipun. Ini dinamakan Tauhid dalam Islam dan ini adalah pegangan umat Islam yang diberi nama Aqidah. Jelas dalam Al-Quran menyebut bahawa Islam adalah agama yang Allah redha di sisiNya. Bagi hemat Nick Cold, fahaman yang kami anuti dalam Islam adalah membedakan antara yang benar dengan yang batil. Tuhan sembahan kita adalah satu. Kami di ajar di dalam Quran melalui Nabi Terakhir untuk memegang ajaran bahwa Tuhan itu Esa.Bahasa Arab:
    بسم الله الرحمن الرحيم
    قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ١
    اللَّهُ الصَّمَدُ ٢
    لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ٣
    وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ٤

    Transliterasi:
    Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim
    Qul huwa Allahu ahad
    Allahus-samad
    Lam yalid walam yulad
    Walam yakun lahu kufuwan ahad

    Terjemahan:
    Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang
    Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
    Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.
    Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
    Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya.
  • Noor Mohamed Surah ini dinamakan Surah Al Ikhlas...bahwasanya tiada ada sesiapa atau sesuatu yang serupa dengan Tuhan/ Allah...Ini adalah pegangan Tauhid yang diajarkan kepada kami melalui risalah yang dibawa Nabi Muhammad s.a.w dan kami yakin ini adalah KEBENARAN dan yang lain daripada ini adalah BATIL...Dalam Al-Quran, Yahudi / Nasrani / Hindu/ Majusi / Musyrik dibenarkan mengamalkan ajaran masing-masing tetapi umat Islam diseru berdakwah kepada orang bukan Islam supaya menyembah Tuhan atau Allah dalam kebenaran. Kepada penganut agama Yahudi dan Nasrani, Allah berfirman dalam Al-Quran - Surah Ali Imran ayat (64) Katakanlah " Wahai ahlul-kitab! Marilah kemari! Kepada kalimah yang sama di antara kami dan di antara kamu." yaitu bahwa jangan lah kita menyembah melainkan kepada Allah, dan jangan kita menyekutukan sesuatu dengan Dia, dan jangan menjadikan sebahagian dari kita akan sebahagian menjadi Tuhan-tuhan selain dari Allah. Maka jika mereka berpaling, hendaklah kamu katakan: Saksikanlah olehmu, bahwasanya kami ini adalah orang-orang yang Islam.
  • Noor Mohamed Mari kita bersama kembali kepada pokok ajaran itu, satu kalimat tidak berbilang, satu Allah tidak bersekutu dengan yang lain, satu derajat manusia di bawah kekuasaan Ilahi, tidak ada perantaraan. Dalam hal ini tidak ada selisih pokok kita. Ini sumber kekuatan kami dan ini pula sumber kekuatan kamu.

    Kepada mereka yang menegakkan Syariat Musa, yang menamai diri mereka Yahudi kamu scrukan, marilah kemari, kita kembali kepada dasar ajaran yang ditinggalkan Musa sendiri, yang ada dalam catatan kamu, dalam Kitab yang kamu namai Taurat. Di dalam apa yang kamu namai: Hukum Sepuluh ada termaktub:

    Janganlah padamu ada Allah lain di hadapan hadiratku. Janganlah diperbuat olehmu akan patung ukiran atau akan barang peta dari barang yang dalam langit di atas, atau barang yang di atas bumi di bawah, atau dari barang yang di dalam air di bawah bumi.Jangan kamu menyembah sujud atau berbuat bakti kepadanya, karena Akulah Tuhan, Allahmu, Allah yang cemburu adanya. (Keluaran Pasal 20, ayat 3 sampai 5).

    Kepada orang Nasranipun diserukan, marilah kemari kepada kalimat yang satu diantara kita, yang sama sekali tidak ada perbedaan kita dalam pokok kalimat itu, sebagai sabda dari Nabi Isa Almasih sendiri, seperti yang dinukilkan oleh Yahya (Yohannes) di dalam Injil karangannya:

    Inilah hidup yang kekal, yaitu supaya mereka mengenal engkau, Allah Yang Esa dan Benar, dan Yesus Kristus yang telah Engkau suruhkan itu. (Injil karangan Yahya (Yohannes), fasal 17 ayat 3).
  • Nick Cold Terima kasih sdra Noor Mohamed di atas pnjlasannya itu...Tuhan yg Maha Kuasa, Maha Agung dan Maha Suci..
  • Noor Mohamed Nick Cold saya seru kamu dengan kalimah LA ILA HA ILLAH LAH WA MUHAMDDUN RASULULLAH........terimalah ISLAM agar selamat kamu di akhirat terbilang dari kalangan orang yang BERIMAN kepada ALLAH.....Seuan ini adalah seruan IKHLAS tetapi jika kamu tidak terima maka kepada kamu agama mu dan kepada kami agama kami..Insya Allah..
  • Noor Mohamed Saya minta maaf NICK COLD kerana yang lemah itu dari diri saya dan yang baik itu adalah dari ALLAH semata-mata. Jika ada tersinggung perasaan saya minta maaf dan saya berdoa kepada ALLAH agar kamu diberi hidayah dan petunjuk dan saya yakin dalam hati kamu telah ada cahaya kebenaran..Insya Allah..

No comments:

Post a Comment